onsdag den 8. september 2010

Det er jo bare for dumt

Man kan sige meget om Bjarne Riis, men han stiller krav til sine ryttere. Ikke så meget at de SKAL levere, men mest på det personlige plan. De skal træne og spise rigtigt, være professionelle, opføre sig åbent overfor ham og meget mere. Og ja, så burde man tro at Stuart O'Grady som har kørt for Riis i en del år nu, og Andy Schleck som har fået sit helt store gennembrud på Riis's hold, vidste at det bare ikke går at trodse team ejeren ved at gå ud og drikke. Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvor meget de har drukket, da jeg ikke var til stede, og da der ikke er nogen historie der er sikker. MEN hvis de har fået at vide at de efter aftensmaden skulle holde sig på hotellet, og alligevel vælger at gå ud - så trodser de team ejeren der. At de så vælger at drikke min. 2 øl hver dagen før en etape virker helt åndsvagt, og torske dumt!!

Mest af alt synes jeg det er ondt gjort overfor Frank Schleck, som måske ikke har formen lige nu til at vinde Vueltaen, men det bliver absolut ikke nemmere af at hans bror og holdkammerat vælger nærmest at smide sig selv ud af løbet. Derudover er det en hån mod løbet. Tænk over det - der er sgu da ingen der går ud og drikker under Touren! Dertil er der for meget respekt. Men Andy Schleck brugte løbet som en smal opvarmning til resten af sæsonen, så hvor meget han har vægtet Vueltaen skal jeg ikke kunne sige - men jeg tror ikke det er meget.

Stuart O'Grady har senere været ude og sige at han har knoklet for Bjarne Riis i 6 år - men jeg har virkelig svært ved at se hvad det har med noget at gøre. Så burde han efterhånden også have lært at man gør hvad Bjarne siger. Ren idioti!



Nå, men ellers er jeg generelt lidt bekymret for Bjarnes hold næste år. Contador er hjemme, hurra, men det virker som om at han har glemt sin helt store stjerne og mediedarling: Cancellara. Jeg ville SÅ gerne have set Cancellara træne specifikt op mod at vinde en Ardenner klassiker næste år - jeg tror virkelig at han har formatet til det. Talentet fejler i hvert fald ingenting. Nu tyder alt på at han enten ryger til BMC, eller bliver "tvunget" til at køre endnu et år hos Riis mod hans vilje. Og så kan vi snakke om hvor store resultater han kommer til at lave! Men lige meget hvor Cancellara kommer til at køre næste år, så vil han stadig være en rytter jeg vil holde af. For jeg kan sådan set godt forstå at han ikke har lyst til at køre på det hold der hedder Saxobank-Sungard næste år - for hvor er hans hjælp? Hvor er Klostergaard, O'Grady og Breschel? Fair nok at Breschel er smuttet - det skulle han også efter min mening. Men der er bare ikke blevet købt ekstra ind til at støtte Cancellara i de hårde forårsløb - og på BMC er der trods alt en Ballan og en Hincapie(såfremt han også kører næste år).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar